Pozycjonowanie

POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie, znane także pod skrótem SEO (od angielskiego search engine optimization) jest w dużym uproszczeniu procesem i elementem internetowego marketingu, który ma na celu zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych przez dany adres www podczas wyszukiwania przez internautów określonych słów kluczowych.Pozycjonowanie Aby skutecznie pozycjonować swoją strone niezbędne jest ciągły monitoring i rozpoznawanie wprowadzanych przez wyszukiwarki algorytmów. Dzięki temu możemy dostosować nasz kod strony do panujących standardów i poprawić swoją pozycję na liście wyników.

Największą rolę w pozycjonowaniu odgrywają przede wszystkim social media (takie jak Facebook, Twitter, Google+ itd.) oraz katalogi stron, pozwalające na zyskanie zewnętrznych linków do twojego adresu www. Historia pozycjonowania sięga jeszcze czasów pierwszych wyszukiwarek takich jak Google czy Yahoo – i choć początkowo było to banalnie proste i opierajace sie na  wielu „nieczystych” chwytach, to z czasem reguły gry uległy zaostrzeniu. Strony stosujące tak zwane Black Hat SEO czy stwarzające zagrozenie dla użytkowników zaczęły być karane obniżaniem ich pozycji, co skutecznie wyeliminowało mniej wartościowe linki. Dzięki ewolucji pozycjonowania opartego o algorytmy binarne i wektorowe analizy treści strony ważna stała się zarówno ilość, jak i jakość. Ponadto w ostatnich miesiącach 2009 roku Google wprowadziło do swojej wyszukiwarki tak zwane Real Time Search, które było działaniem w czasie rzeczywistym  opartym o przedstawianie najnowszych wyników z serwisów social media oraz mikro-blogów. Polska wersja wyszukiwania w czasie rzeczywistym została oficjalnie wdrożona w 2010 roku. Należy jednak pamiętac o tym, że algorytmy wyszukiwarki są poddawane ciągłym ulepszeniom i nie istnieje coś takiego jak jedna trwała metoda na zapewnienie sobie wysokiej pozycji w ich wynikach.